FESTRATS - A fesztiválpatkányok csatornája

A gonzó újságírás atyjának, Hunter S. Thompsonnak szellemiségét megőrizve igyekszünk beszámolni a hazai fesztiválok legjaváról. Bohém, kötetlen, s nem egyszer szókimondó élménybeszámolók tarkítják élvezetes fesztiválkalauzunkat.

Facebook oldalunk

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

..2o13 legSZINesebb napjai :)..

2013.09.10. 03:49 :: MártuSKA

..Több szempontból is rendhagyó volt az idei Szegedi Ifjúsági Napok: ingyenes nulladik nap, évek óta nem látott zenekarok, mobil színpad, közel hetven civil szervezet, mini-planetárium, Rehab-kamion..Egyszerűen nem tudtam unatkozni, de ha mégis, öt perc múlva biztosan találkoztam egy ismerőssel, vagy jött egy telefon, hogy: „Szia, kint vagy?..Jó, fél óra és megyek én is!”..Ami viszont mindig bejön és gyógyír a magányra (végső esetben rosszkedvre, jajaj..), az a random beszélgetés..Mint a Patch Adams-ben a Hello!-zás, már a reakciók is szórakoztatóak! :)..De kezdjük az elején..

szin.jpg..Augusztus huszadika, minimális napsütés és egy kis homokvihar..Semmi pánik, a látszat ellenére még nyár van!..Annyira izgalmas felcuccolva áttekerni a városon, mintha megittam volna 3-4 adrenalin-fröccsöt..Házmester arányban..A Belvárosi híd dugig, már kora délután, az ingyenes nap sokakat vonzott a Partfürdőre..Amit biciklisként NAGYon hiányoltam, az az őrzött kerékpártároló..Kárpótolt viszont a programkínálat és, hogy a vasparipám mindig ott várt rám lezárva, ahol hagytam..A belépőm felvételétől sokkal jobban tartottam, mint a sátorveréstől, lévén, hogy utóbbiban már van némi gyakorlatom..A vicces az, hogy ez pont fordítva sült el)..Soha nem találkoztam még ilyen jó fej szekusokkal, kivétel nélkül mosolyogva adtak útmutatást és válaszoltak minden kérdésemre..Még arra is, amit nem feltétlenül józanul tettem fel nekik és tulajdonképpen semmi közöm nem volt hozzá :)..Körülbelül 3 és fél perc alatt megkaptam a pass-t és a karszalagot, onnantól kezdve „Kollegina” voltam..Annyira jól esett..

karszalag.jpg..A sátortáborban a szokásos feltöltéses-módszer már megint kibabrált velem..Mivel a hátsó bejáratnál kezdtem a napot, naivan elindultam a főbejárat felé, gondoltam onnan kezdjük a lecövekelést..Mire elértem az út végére, és tudatosult bennem, hogy vissza kell fordulnom, éppen nem szakadt le a vállam, de a hőn áhított ordítás helyett csak egy renyhe „Ajjjj..” hagyta el a számat :)..Replay, csak a másik irányba..Sors keze: az egyik legjobb Barátnőm nevével fémjelzett nyaraló; szuper!..Itt a helyem!..Az óriási nyárfák alatt, a Tisza partján..Örök szerelem..A felszerelésem csak úgy puffan a földön, mikor levetem magamról: „Én innen egy tapodtad sem mozdulok tovább!”..Haha, dehogynem, csak nem tudsz róla..Pontosan egy sátorhelynyi tér maradt ki köztem és a legközelebbi SZINező társ között, de a szemfüles Szekus bácsinak ez is szemet szúrt, szóval nem volt apelláta..A meglepődöttség okozta toporgás közben felfigyeltem a mellettem álló srácra, aki a kedves felszólításra hasonlóan reagált, mint én..Ennek köszönhettem az első új ismerőst, Gábort, aki Kecskemétről jött szórakozni a napfény városába..Vicces együttműködés volt az erős szélben az instant lakóhely felépítése, de NAGY nehezen megszültük..Járt a jutalom, „igyunk egy fröccsöt!”..Nem mentünk messzire, de arra azért én sem számítottam, hogy három lépésenként találkozom ismerősökkel..Az agyam hirtelen tele lett információkkal..Van ami azóta is feldolgozás alatt áll..Szép lassan megérkeztek a Barátaim is és a sátornál egy random jamboree-tartottunk..Pokróc elő, sztorizgatás, sültkrumpli-evés kecskeméti házi sajttal, a háttérben szólt az Edda..Kacagás közepette lestük a Tisza túloldalán gyülekező népet és mi is vártuk a tüzijátékot..Aztán 9 órakor egy téglataxi hajtott végig a rakparton és a maradék reményünket is hazavágta: elmaradt az attrakció..Sebaj, helyette a nagyszínpad előtti kocsmához mentünk bulizni..Életemben nem hallgattam olyan zenét, mint amit ott szolgáltatott a Dj, de ismét tanultam valamit!..Méghozzá azt a fajta táncot, amit erre ropnak..Kedvenc figurám a: „csernobili gyerek eltévedt az erdőben”..Itt kell megemlítenem a részegen felvett alvó-pozíciókat, úgy, mint: Superman, hóvirág és az elmaradhatatlan hamutartó..Máig sírva röhögök ezeken..Aznap este még volt egy kis meglepi, két általános iskolai osztálytársam személyében..Évek óta nem találkoztunk, ők kint élnek külföldön és erre az egy napra jöttek ki..Mennyi volt az esélye, hogy összefutunk? :)..Egy kisebb kakaskodást leszámítva pozitívan tudok nyilatkozni a nulladik napról..Őszintén szólva tartottam tőle, hogy balhés lesz, de kár volt aggódni és így annak is volt lehetősége bulizni, aki amúgy nem jutna ki a SZIN-re..


..Az első napot földijeimmel kezdtem, ők a LuciFair, akik most (már?) C.2.1 néven folytatják  munkásságukat..Engem már az önmeghatározásuk is megfogott, ami ekképpen szól: „Dallamos rock ez, semmi fúzió, semmi faxni.”..Ennyi kérem!..Kizárólag saját számok egy olyan zenekartól, akiken látszik a színpadon, hogy élvezik, amit csinálnak és ezt tökéletesen át tudják adni a közönségnek..Széles terpesz, Rock ’N’ Roll!..Nem is mentem messzire, következett egy elmebeteg banda..Nem igazán vetettem bele magam ebbe a stílusba és csúnyán fogalmazva még valamikor az őskorban voltam utoljára koncertjükön, akkor is talán véletlenül..Na jó, ilyen nincsen..De az a fajta energia, amit a Srácok sugároztak..Plusz frenetikus érzések egyike, mikor a "dob meg a basszus" kirázza az emberből a sz@rt is B)..Szóval nem bírtam otthagyni!..Norbi elmehet a búsba!..”..Szórakozás közben lefogyni?..Igen, lehetséges!..Járjon Ön is Insane koncertre!..És ez nem hókusz-pókusz!”..Ez viszont az:..


..Várt még rám a Road, a Tirke Honolulu és a legelső szerelem, a Tankcsapda..Főleg a legújabb albumról játszottak számokat, de olyan régi nótákat is elővettek, amiket csak az "öregek" tomboltak végig..Patakokban folyt a könnyem a büszkeségtől, hogy: "Ez az!..Egy újabb bizonyíték, hogy Ők a legjobbak és majd 25 év után is tudják mitől döglik a légy!!"..Az egyik kedvenc vitatémám egyébként Lukácsék formálódása és az ezzel kapcsolatos, felettébb viccesen megindokolt negatív kritikák..Igen, minden ember hatással van a másikra..Igen, minden és mindenki folyamatosan változik..Igen, lehet más véleményünk..Nem, nem kell mindenkinek ugyanazt a zenét hallgatni..Ja, hogy ez a megoldás?!..Pofon egyszerű gyerekek! :)..Adjunk hálát érte, hogy ehhez még van jogunk..A lábam tropa, de mostanában egyre több szuper tribute bandát fedezek fel magamnak, úgyhogy a Doors emlékzenekart még meglestem..Az ilyen zenészeket külön tisztelem azért, hogy bevállalják, megpróbálják visszaadni nekünk A legendákat..Szerintem ebben ők is NAGYszerűek:..

..Feltűnt egy dolog..Illetve inkább annak hiánya, ami pedig évek óta szerves része az Öko-fesztünknek –és sok másiknak is..Nincsen RE-pohár?!..A második napra és a NAGY érdeklődésre való tekintettel szerencsére megérkezett..A negatívumokat gyorsan lerendezve, hiányérzetemet egy karaoke-színpad csillapította volna még..Bumm-bumm, ébresztő Mártus, kezdődik a Slim Jim!!..Odapörkölős, mocskos rock, amitől test nem marad szárazon..Hűha..)..Aztán rohanás iddogálni, ’máj baby, máj’..Közben becsatlakozott Mini és már együtt vártuk az első sorban a Bohemian Betyars –t..Most sem kellett csalódnom, a miskolci fiúk még mindig profin tolják a muzsikát!..Ha nem indul be rájuk a lábad, valamit tudnod kell: BETEG VAGY! :)..Rengeteg minden történt velük az elmúlt pár hónapban: klipet forgattak, utcazenéltek Spanyolországban, tulajdonképpen otthagyták jelüket fél Európán..Büszkék lehetünk rájuk, mert megmutatják, mi a magyar virtus!..Legutóbb pedig a Budapest Parkban Manu Chao-t vezették fel, ami nekünk is és (szerintem) Nekik is egy hatalmas élmény volt!..Tökéletesen beizzították a népet és bebizonyították, hogy a tánchoz is konyítanak valamicskét :):)..Végre eljött az idő és a részemről legjobban várt fellépők: a Kerekes Band!..Érdekes kettősség, amit a zenéjükben érzek, full buli, aztán már mikor transzba esek, jön egy kis meditációs utazás..Hihetetlen, nem is tudom megfogalmazni..Legutóbbi lemezük a Folklore Man, szerintem zseniális, NAGYon szeretem..A Youtube-on bárki belehallgathat és erősen ajánlott!..Mostanság főleg a Tiszántúliaknak kedveznek a koncertekkel, Miskolc, Kisvárda, Debrecen, Hajdúszoboszló..Ha egy módotok van rá, ne hagyjátok ki!..Sok emberkével beszélgettem és Ákos mellett a Brains is előkelő helyen végzett a „Ki tetszett a legjobban?” listán..Ami érthető, ennél jobban nem is lehetett volna fokozni a nyár feelinget :)..Az Ocho Macho-ra szintén első helyet foglaltunk fejben hetekkel a SZIN előtt, már csak az utcazene fesztiválos élmények miatt is..Imádjuk őket na, mit lehet tenni?!..Ja, hogy én mindenkit imádok..NAGY a szívem, sokan beleférnek :)..A tervünk nem ment füstbe és szerencsére ismét csodás emberek közé kerültünk..Nem is mondok többet, aki volt már Ocho-n, az tudja miről beszélek, ömlengeni meg már nem tudok hova :)..Beszéljen helyettem ez a videó:..

..A Hollywood Rose-ból még elcsíptem pár számot..Bírom, hogy az énekes minden bulin lemegy a színpadról és megénekelteti a közönséget..Szimpatikus..Ezt a fergeteges napot stílusosan a PASO-val zártam, aztán én is elhagytam magam :)..A nap dumája: „Te Zsuzsi!..Tudom már mi baja volt Petrának a hálózsákkal!..HÁT NEM ÉR KÖRBEEEE!!”..Folyt.köv. Tulipánjaim! :D..

Szólj hozzá!

Címkék: fesztivál augusztus 2013 SZIN festrats

A bejegyzés trackback címe:

https://festrats.blog.hu/api/trackback/id/tr305519438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása