FESTRATS - A fesztiválpatkányok csatornája

A gonzó újságírás atyjának, Hunter S. Thompsonnak szellemiségét megőrizve igyekszünk beszámolni a hazai fesztiválok legjaváról. Bohém, kötetlen, s nem egyszer szókimondó élménybeszámolók tarkítják élvezetes fesztiválkalauzunkat.

Facebook oldalunk

Naptár

június 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

..Szegedi borfesztivál..Vol.2 :)..

2013.06.02. 12:16 :: MártuSKA

..Mikor már épp hozzászokik az ember, hogy minden sarkon (utca)zenészekbe botlik és 5 percenként áll meg széles mosollyal az @rcán, na akkor jön Murphy és véget vet a jó világnak..Az időjárást már meg sem említem, de nem panaszkodom, mert így is élményekkel gazdagon vettem tudomásul, hogy erre az egészre most bizony egy évet várnom kell..

..Péntek dél..És készülődtünk, mert a programszervezők vicces kedvükben voltak..A Dóm téri koncertek ugyanis már 2-kor elkezdődtek..Én személy szerint jobban örültem volna, ha nincs a fellépők közt átlagosan két óra szünet, de eleget rinyáltam, úgyhogy rátérek a lényegre :)..Innen is üdvözlet és köszönet a Varsányi pincészetnek, akik egy üveg Traminivel járultak hozzá a jókedvünkhöz!..Szóval lement a bimm-bamm, kezdett a Gypo circus..Nem hallottál még róluk?!..Itt az ideje pótolni!..

..Saját magukat így jellemzik: "2011 őszén öt, gyökeresen eltérő zenei és társadalmi háttérrel rendelkező muzsikus létrehozta a "Gypo Circus"-t. A tagok régi álma volt egy olyan zenekar létrehozása, ahol a balkáni ethno, a gipsy, valamint a punk műfajok találkoznak, ezzel bár stílust nem teremtve, Magyarországon eddig nem hallott hangzást felépítve."..Hosszú még a nyár (vagy minek is nevezzem ezt..), buli buli hátán, szóval semmiről nem vagytok lemaradva!..A Srácok játszanak majd Kecelen, Kiskunfélegyházán, Alsóörsön, Nagykanizsán, de a Fishing On Orfűn is tiszteletüket teszik..A koncertekről és a zenekarról itt tájékozódhattok bővebben: https://www.facebook.com/GypoCircus  ..Aki szereti a stílusorgiákat, csípi a közhely-mentes szövegeket és imád jókat mulatni, annak garantáltan tetszeni fog!..

..Bortól bambán vártam, mit tol majd Maszkura és Tücsökraja a népnek, kicsit vállalhatóbb időpontban..Nyugisan kezdődött, de a vége ennek is tánc lett, ki a hatalmas színpad előtt, ki a sörpadon riszált..Persze PálIlonka sem hiányozhatott, de szerencsére senki sem itta magát szégyentelenkedésig..Szesz akadt dögivel, szóval pánik sem volt..Utcazene-himnusz viszont igen:..

..Este 7-től várt még ránk Péterfy Bori és a Love band, valamint a Vad fruttik..Nem szeretném részletezni azt, amiről teljesen őszintén csak egy alkohol-szonda, vagy egy kóbor térfigyelő-kamera felvételei tudnának mesélni..Jól éreztük magunkat na, én meg tartottam magam a mondáshoz, miszerint sírva vígad a magyar..De csak is erre vágytunk:..

..Másnap a föleszmélés és újra emberivé formálás után kinéztünk a hídi vásárba, ahol magyarországi és Kárpát-medencei mesteremberek, kézművesek, iparművészek kínálták portékáikat..A pont, amikor folyik az ember nyála és tisztában van vele, hogy ha lenne 300.000 forintja, már nem lenne..Valaminek azért még sem tudtam ellenállni: egy pár fekete bárányos fülbevalónak..Imádom..Aztán tömegnyomorból az első sorba: szívet, karokat kitárni, jön az Ocho Macho!! :)..Az egyik kedvenc zenekarom, akiket nem sűrűn látunk errefelé, de ha mégis, annál NAGYobb szeretettel fogadjuk őket..A bizonyíték, hogy a majd másfél órás koncertet végigtomboltuk..Kicsit talán szentimentális vagyok, de ebben a hülye világban totális eufóriába tud taszítani, amikor vadidegenekkel mosolygok össze, mert tudom, hogy az a másik valaki ugyanazt az örömöt éli át éppen, amit én..Szerintem nem volt ott olyan ember, aki ne lett volna libabőrös, mikor csillogó szemmel énekeltük együtt több százan a Jó nekem-et..Hatalmas élmény volt, külön értékeltem, hogy nem lettem letaposva, arrébb lökdösve, leordítva..De egy Ocho Macho koncert nem is erről szól..Itt említeném meg azt a három lelkes rajongót, akik Debrecenből gyalogoltak le a napfény városába egy hét alatt, hogy ezen a lélekemelő szertartáson részt vegyenek..Ocho Camino..Tapsvihar..Tisztelet!! :)..

ochomacho.jpg

..A koncert végén megint eleredt az eső, de a huppogástól ez sem vehette el a kedvünket :)..Gyurinak személyesen köszöntem meg, hogy ha csak egy pár percre is, de Kubába röpítettek minket ezen a csudaszép nyári estén..

..Az egyetlen mentségem, amiért nem vártam meg Bill kapitányt, az az, hogy a Rockmaratonon is fellép majd..Ajj, kezdem felfogni, hogy 3 hét múlva ilyenkor már ott leszek..Nyííííh!!! :)..A tizedik maratonom..Az utolsó utáni..Ahol le fogok szokni a cigiről..Bizony..

..Végül, de nem utolsó sorban egy családias Firkin koncertre mentem..Barni szerint az időjárás is olyan volt, mint Írországban, szóval egy szava sem lehetett a „köménymagnak”, akik kilátogattak a koncertre :)..Lenyomták becsülettel, a hangulatra nem volt panasz, fogyott a sör, ami köztudottan összehozza az embereket :)..Jómagam is szert tettem pár új ismerősre, de „vasárnap vót, s hazamentem, részeg vótam épp..”..Mármint így terveztem, de volt még egy meglepetés, ami összegezte ezt a 10 nap –a legpozitívabb értelemben vett- őrületet, ami a városban lezajlott..A nevük HaSzüNa :)..Vagyis: Halva Született Nagypapák, akik megnyerték az utcazene fesztivált!..Megismerkedhettek velük és muzsikájukkal a fészen: https://www.facebook.com/halvaszuletettnagypapak ..Az egyik kedvencem tőlük:..

..Ha egy valakit is sikerült meggyőznöm, hogy Szeged jó hely és bármikor érdemes ide ellátogatni, akkor még büszkébb leszek a városomra, mint eddig :)..Még egy idézet Lukács Lacitól és be is fejeztem :)..

..”Ez a zene, ha felkap és elrepít innen,
Az nekem a minden, az nekem a minden!”..

 ..Rock and roll, tsóóók, miegymás!..

Szólj hozzá!

Címkék: fesztivál 2013 festrats

A bejegyzés trackback címe:

https://festrats.blog.hu/api/trackback/id/tr805342892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása